فیزیوتراپیست چه کاری انجام می دهد؟

2001 آموزش مجدد وضعیت بدن: این نوع فیزیوتراپی شامل آموزش نحوه قرارگیری صحیح بدن به منظور کاهش درد یا بهبود وضعیت بدنی به بیماران است. با ترکیب مناسب تمرینات، کششها و سایر درمانها، فیزیوتراپیست می تواند به بیماران کمک کنند تا تحرک خود را بهبود بخشند، درد را کاهش دهند، قدرت را افزایش دهند و عملکرد خود را بازیابی کنند. بیماران ممکن است با را رفتن دچار درد شدید پاهای شود که با احساس گزگز شدن همراه است. درمان بیماران مبتلا به فتق دیسک کمری چگونه انجام می شود؟ آیا بیمار یا افراد فامیل وی بیماری روماتیسمی (آرتریت) که ستون فقرات را مبتلا کند دارند؟ همین طور در بعضی از افراد سالم و بدون درد ممکن است آزمایش سرعت سدیمانتاسیوں گلبول های قرمز() غیرطبیعی باشد. در بعضی از افراد ام-آر۔ آزمایش های خون: بطور معمول برای کمردرد از آزمایش های خون استفاده نمی شود ، ولی در صورت وجود بعضی از علائم و برای رد کردن بیماری هائی که می توانند کمردرد ایجاد کنند. در درمان باید علاوه بر درمان روماتیسم و کاهش مارکرهای التهابی خون درمان درد زانو ماند هر فرد دیگری با قدرت بیشتر و با حداکثر شدت انجام شود .

تومورها نیز از علل نسبتا نادر کمردرد بشمار می روند.

فشار ناگهانی به ناحیه کمر در نتیجه وارد آمدن نیروهای بیش از اندازه و یا فشارهای کم ولی مداوم بر روی دیسک میتواند باعث ضعف قسمت محیطی و یا پارگی آن شده و قسمت میانی (هسته) آن بیرون زده میشود. دررفتگی آرنج: هنگامی که یکی از استخوان هایی که آرنج را تشکیل میدهند از جای خود خارج میشود، مفصل آرنج دررفته است. تکنیک جدیدی به نام پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) به طور فزایندهای در حال تبدیل شدن به یک درمان محبوب برای درد آرنج میباشد. تومورها نیز از علل نسبتا نادر کمردرد بشمار می روند. کمردرد یک علامت است و همیشه باید علت آن را پیدا کرد. “کمردرد” یک علامت است و یک تشخیص پزشکی نیست. درد در زانو می تواند یک یا همه این فعالیت ها را محدود درمان زانو پرانتزی کند. پوکی استخوان درد ندارد ولی شکستگی مهرهها که عارضه پوکی استخوان است، می تواند کمردرد ایجاد کند. در قسمت درمان کمردرد ۴ نوع ورزش مخصوص شرح داده شده که می توانند برای پیشگیری از کمردرد هم مفید باشند۔

هرگاه کمردرد وجود داشته باشد باید علت آن مشخص شود.

اگرچه همیشه جلوگیری از درد زانو امکانپذیر نیست، اما پیشنهادات زیر ممکن است به پیشگیری از آسیب و تخریب مفصل کمک کند. بعضی اوقات علت دقیق کمردرد ممکن است مشخص نشود اما اکثر این نوع کمردردها هم بعد از مدتی برطرف می شوند۔ گاهی تومورها از مهره ها شروع میشوند ولی بیشتر تومورهای مهره ها مربوط به سرطان هائی است که در قسمت های دیگر بدن مثل پستان یا پروستات وجود داشته و به مهره ها سرایت می کنند (متاستاز). حدود 99 درصد از کلسیم مورد نیاز بدن در استخوانها و دندانها وجود دارد که برای استحکام آنها بسیار ضروری است. فیزیوترپی ارتوپدی برای شرایط پزشکی مانند شکستگی، رگ به رگ شدن، تاندونیت، بورسیت، مشکلات مزمن پزشکی و توانبخشی یا بهبودی پس از جراحی ارتوپدی مناسب است. کشیدگی () و پیچ خوردگی (): شایعترین علت کمردرد کِشیدگی ها و یا پیچخوردگیهای عضلانی و رباط ها است که میتوانند موجب کمردردهای حاد یا مزمن شوند. هرگاه کمردرد وجود داشته باشد باید علت آن مشخص شود. برای تشخیص دادن علت کمردرد ، ابتدا شرح حال پزشکی گرفته می شود و معاینه های بالینی انجام می شود۔ !

عفونت ها و تومورها از علل شایع کمردرد نیستند ولی تشخیص آن ها اهمیت زیادی دارد. استفاده از تکنیکهای صحیح در ورزش: هنگام ورزش، استفاده از تکنیکهای صحیح و مناسب از ایجاد فشار وارد بر زانوها جلوگیری کرده و از درد زانو نیز پیشگیری میکند. زانو درد بعد از ورزش، موضوعی است که اغلب ورزشکاران آن را برای حداقل یک بار تجربه می کنند. داروهای خانگی همچنین می توانند در بسیاری از مشکلات طولانی مدت دردهای زانو کمک کنند. در مرحله اول برای درمان دیسک کمر پزشک داروهای ضد التهابی یا مسکن برای درمان درد کمر تجویز می کند. یکی از بهترین کارها برای پیشگیری از کمردرد، انجام ورزش مرتب برای تقویت عضلات کمر است. رعایت رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از کمردرد اهمیت دارد. زانو بزرگترین مفصل بدن بشمار میرود که هر روز و هر لحظه مورد استفاده بشر قرار دارد. تصویربرداری رزونانس مغناطیسی () روشی که از ترکیبی از آهنرباهای بزرگ، فرکانسهای رادیویی و کامپیوتر برای تولید تصاویر دقیق از اندامها و ساختارهای بدن استفاده میکند. پارگی رباط طرفی داخلی آرنج معمولاً پس از وارد شدن یک نیروی جانبی به آرنج (والگوس) ایجاد میشود. ازون خاصیت احیاکنندگی و ضدالتهابی دارد، بنابراین تزریق اوزن به داخل بافتهای ملتهب آرنج میتواند در فروکش نمودن درد و التهاب مؤثر باشد.  &;&;​​​​.