مقاله شماره یک در رژیم کتوژنیک

هرچند که رژیم کتوژنیک برای برخی افراد مفید است، اما همیشه بهتر است قبل از شروع این رژیم با پزشک خود مشورت کنید و به دلیل محدودیتهای غذایی آن، نباید به صورت دائمی از آن استفاده کرد. بعلاوه، فیبر غذایی آنها از یبوست جلوگیری میکند. اغلب کسانی که رژیم کتو دارند برای کمک به منظم ماندن باید مکمل فیبر مصرف کنند، اما این باید با یک ارائه دهنده مراقبتهای بهداشتی صحبت شود. رژیم کتوژنیک باید با مشورت پزشک یا یک متخصص تغذیه معتبر انجام شود تا اطمینان حاصل شود که مقدار و انواع مناسب چربیها، فیبر و ویتامینها و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم را دریافت میکنید. ᠎Content h as be​en generated ​wi th the he lp of  GS A Co᠎ntent Ge​nera​to​r DEMO!

کاهش وزن یک برنامه طولانی و همیشگی است. کلید حفظ وزن سالم در طولانی مدت، الگوی غذایی است که میتوانید در طول زمان آن را حفظ کنید. اگرچه به عنوان یک درمان پزشکی برای گروههای خاصی از افراد فواید دارد، اما شواهد کمی وجود دارد که آن را به عنوان یک روش کاهش وزن طولانی مدت برای افراد سالم توصیه کند. رژیم یک هفته ای به شما کمک میکند که سریع تر عمل کنید اما اصلا توصیه نمیشود. بااینحال، بهدلیل سیرکنندگی سریع این رژیم و احتمال دهیدراته شدن بدن، کارشناسان تغذیه معتقدند رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی باعث افت انرژی و کبمود آب بدن مادر و کودک میشود.

رژیم کتوژنیک نی نیبدن باید برای وارد شدن به حالت کتوز در رژیم کتوژنیک، از چربی ها استفاده کند، به همین دلیل با افزایش مصرف چربی ها به بدن شوک وارد می شود تا وارد فاز چربی سوزی شود. در نتیجه گلوکز، قندی که بدن از کربوهیدراتی که می خورید تولید می کند، گاز اصلی ذهن است. کدو حلوایی: ½ فنجان کدو حلوایی پخته شده – سرشار از ویتامین A است که یازده گرم کربوهیدرات را تامین میکند. مرحلهی دوم: بدن شما برای تأمین انرژی خود به دنبال منابع سوخت جایگزین میگردد که شما باید چربیهایی مانند ماهی قزلآلا، آووکادو و روغن نارگیل را جایگزین آنها کنید.

بدن به کربوهیدراتها برای تأمین انرژی نیاز دارد. این ترکیبات در بدن به گلوکز تبدیل میشوند که یک نوع شکر ساده است. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با مصرف کم کربوهیدرات و بالای چربی است که باعث ورود بدن به وضعیت کتوزیس میشود. برخی تحقیقات، رشد سلولهای سرطانی را با فرآیند گلیکولیز مرتبط میدانند که در آن بدن گلوکز را به انرژی تبدیل میکند.از آنجایی که رژیم کتو بدن را به حالت کتوز میبرد (که در آن کبد سلولهای چربی را به انرژی تبدیل میکند)، فرآیند گلیکولیز بهصورت جانبی انجام شده و بدن بهجای گلوکز برای تامین انرژی، چربی میسوزاند. اما باید توجه داشت که رژیم کتوژنیک برای همه مناسب نیست و برخی از افراد ممکن است به دلیل مشکلات پزشکی مانند بیماریهای کلیوی، پانکراس، کبد و یا مشکلات گوارشی نباید از این رژیم غذایی استفاده کنند.

در این روش از رژیم چربی ها در کبد تبدبل کتون شده و به این طریق سبب کاهش قند خون و سطح انسولین می شود و این عمل به همراه افزایش کتون ها مزایای فراوانی برای سلامتی ایجاد می کند. رژیم کتوژنیک موجب کاهش سطح قند خون و انسولین می شود. در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات ها به طرز قابل چشمگیری کاهش می یابد و فرد با مصرف چربی و جایگزینی آن و با سوزندان چربی انرژی بیشتری را جذب می کند. ۵. افزایش میزان کلسترول خوب: مصرف چربیهای اشباع شده در این رژیم ممکن است باعث افزایش میزان کلسترول خوب (HDL) شود، اما میزان کلسترول بد (LDL) هم ممکن است افزایش یابد.

کسر قابل توجهی ⲟافراد که آتاکسی گلوتن دارند دارای شاخص های GSE (بالابر C یا افزایش لنفوسیت های داخل اپی تئال) هستند و آتاکسی یک علامت رایج در GSE است. کربوهیدراتها را بهتدریج و در یک بازهی زمانی طولانی، کاهش دهید. کربوهیدراتها (Carbohydrates) یکی از سه نوع ماکرونوتریئنتهای غذایی هستند که بدن برای تأمین انرژی نیاز دارد. با کاهش مصرف کربوهیدرات، سطح قند خون کنترل میشود و بعد از چند هفته از شروع رژیم، بدن شروع به تولید گلوکز از چربی میکند که میتواند به خود تأمین انرژی کافی کمک کند. موارد منع استفاده: افرادی که به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، بیماری پورفیری و یا اختلالات ژنتیکی نادر در متابولیسم چربی مبتلا هستند، باید از استفاده از رژیم کتوژنیک خودداری کنند.

البته همانطور که در قسمتهای قبلی گفتیم، باید این کار را تحت نظر پزشک معالج انجام دهید. با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی ها، بدن به جای سوخت گرفتن از گلوکز به عنوان منبع انرژی، از تولید “کتون ها” برای سوخت گرفتن استفاده میکند که به نظر میرسد برای کاهش حملات صرع مفید باشد. برای انجام رژیم کتوژنیک به منظور درمان پارکینسون بهتر هست که تحت نظر پزشک باشید. ولی با هدف درمان پارکینسون. در صورتی کهمطمئن هستید که میخواهید این رژیم را دنبال کنید، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و مطمئن شوید که شرایط شما برای دنبال کردن این رژیم مناسب است. بنابراین، رژیم کتوژنیک یک راه برای کاهش وزن است، اما همیشه بهتر است قبل از شروع هر رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید، به همراه ورزش منظم و استراحت کافی.

رژیم کتوژنیک به عنوان یک درمان پزشکی در برخی موارد مصرف میشود. همچنین، در برخی بیماریهای عصبی مانند بیماری پارکینسون و التهاب مغزی، رژیم کتوژنیک به عنوان یک درمان مکمل مورد استفاده قرار میگیرد. این فرایند به نام کتوز، منجر به تولید بتا هیدروکسی بوتیرات (BHB) میشود که به عنوان یک سوخت برای مغز و بدن استفاده میشود. این کار به بدن شما یاد میدهد که قبل از حذف کامل کربوهیدرات ها چربی بیشتری بسوزاند. با این حال، همیشه بهتر است قبل از شروع هر رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید کدام یک از رژیمهای غذایی مناسب شماست.

وی این متد را در نتیجه مطالعه یک رژیم در (Journal of the American Medical Association) و به کار بردن آن بر روی خودش برای حل مشکل اضافه وزنی کشف کرد. The Gale Group. pp. The Ketogenic Diet: A Treatment for Children and Others with Epilepsy. کریستن مانچینیل، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب (The Ketogenic Diet: A Scientifically Proven Approach to Fast, قیمت رژیم کتوژنیک Healthy Weight Loss )، اینطوری توضیح میده که : « باید با استفاده بین 20 تا 30 گرم (گرم) کربوهیدرات در روز استارت رژیم کتوژنیک رو بزنید » . این معمولا بین ۳ تا ۴ مزایای ترکیب روغن MCT در برنامه رژیم غذایی کتوژنیک شما روز طول میکشد. میزان ۴۵٪، معمولاً عدد مناسبی است تا ضمن برقراری یک کتوز خوب، عوارض گوارشی آن نیز بهحداقل رسیده و میان این دو، تعادل برقرار شود.

بهترین برنامه رژیم کتوژنیک

یک رژیم غذایی کتوژنیک معمولی مصرف برنج، ماکارونی، میوه، غلات، نان، لوبیا و سبزیجات نشاستهای مانند نخود و سیب زمینی را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد. به عنوان مثال، انجمن متخصصان تغذیه استرالیا میگوید که این میتواند شما را به سطح کربوهیدرات فقط یک وان کوچک ماست، یک سیب زمینی متوسط و یک سیب در روز محدود کند. رژیم کتوژنیک (یا ‘کتو’) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است. ماهیت پرچرب رژیم کتو بسیار بحث برانگیز است. مصرف مقدار مناسبی از کربوهیدراتها برای سیستم ایمنی، عملکرد مغزی، کنترل قند خون و حفظ سلامتی دستگاه گوارش بسیار مهم است. کودکانی که پس از رهایی کامل از بند تشنجها، این رژیم را قطع میکنند، ۲۰٪ احتمال دارد که تشنجشان مجدداً عود کند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد الکترولیت در رژیم کتوژنیک چیست؟ بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.