با افزایش ترس از نکول، چین در تلاش است تا به اورگراند اطمینان دهد



پکن (AP) – بانک مرکزی چین روز دوشنبه عرضه پول خود را برای اعطای وام افزایش داد زیرا پکن به دنبال اطمینان دادن به مردم و سرمایه‌گذاران بود که در صورت فروپاشی کوه بدهی 310 میلیارد دلاری توسعه‌دهنده املاک و مستغلات مشکل‌ساز، می‌توان از اقتصاد محافظت کرد.

تلاش گروه Evergrande برای تبدیل دارایی‌ها به پول نقد، این نگرانی را ایجاد کرده است که پیش‌فرض می‌تواند بازارهای وام‌دهی چین را خنک کند و موج‌های شوک جهانی ایجاد کند. اقتصاددانان می‌گویند که حزب کمونیست حاکم می‌تواند از بحران اعتباری جلوگیری کند، اما می‌خواهد با نجات Evergrande در میانه کارزاری برای مجبور کردن شرکت‌ها به کاهش بدهی، از ارسال سیگنال اشتباه جلوگیری کند. نگرانی های پکن به طرز خطرناکی بالاست.

بانک خلق چین اعلام کرد که 1.2 تریلیون یوان (190 میلیارد دلار) وام پرداخت کرده است که باعث کاهش مقدار پولی که بانک ها باید در ذخیره نگه می دارند، شود. انتظار می‌رود پکن پس از هشدار اورگراند در جمعه شب مبنی بر کمبود نقدینگی خود، حمایت وام‌دهی نشان دهد، اما بانک مرکزی هیچ اشاره‌ای به این شرکت نکرد که قبلاً آن را به وام‌گیری بی‌محتوا متهم کرده بود.

هی فن اقتصاددان در مدرسه کسب و کار HSBC در دانشگاه پکن گفت: «شرکت باید مجازات شود.

از زمانی که پکن محدودیت‌های خود را در استفاده از پول قرض‌شده در سال گذشته کاهش داد، توسعه‌دهندگان برای پرداخت بدهی‌ها تلاش می‌کنند. کاهش فعالیت املاک و مستغلات باعث کاهش رشد اقتصادی به 4.9 درصد شد که به طور غیرمنتظره ای نسبت به سال قبل در سه ماهه گذشته پایین بود.

Banco Popular گفت که می خواهد “از توسعه اقتصاد واقعی حمایت کند.” او گفت که کاهش ذخایر تغییری در “سیاست پولی محتاطانه” نیست.

به گفته آیریس پانگ، اقتصاددان ING، اگر اورگراند شکست بخورد، پکن احتمالاً استراتژی دو طرفه ای را برای تزریق پول به بازارهای اعتباری راه اندازی می کند، زیرا تلاش می کند تا از کاهش قیمت مسکن جلوگیری کند، اگر توسعه دهندگان آپارتمان ها را به “فروش آتش” برای جمع آوری پول بیاندازند.

پانگ گفت: «اگر این اتفاق بیفتد، بازار نیمه کنترل‌تری خواهد بود.

رهبران چینی با بحران بدهی شرکت‌ها مواجه بوده‌اند، اما هیچ کدام به بزرگی اورگراند نبوده‌اند.

دولت استان جنوبی هاینان در سال 2020 پس از جمع آوری 61 میلیارد دلار بدهی در طی یک سری خریدهای جهانی، یک شرکت هواپیمایی HNA Group را توقیف کرد. این شرکت در ماه سپتامبر طرحی را پیشنهاد کرد که براساس آن حدود 40 درصد از بدهی به طلبکاران پرداخت می شود.

کاهش ریسک‌های مالی از سال 2018 برای رهبران چینی اولویت بوده است. در سال 2014، آنها اجازه اولین نکول اوراق قرضه را از زمان به قدرت رسیدن کمونیست‌ها در سال 1949 دادند. نکول‌ها به تدریج افزایش می‌یابد به این امید که وام‌گیرندگان و سرمایه‌گذاران مجبور به رعایت انضباط بیشتری شوند.

با وجود این، کل بدهی شرکت‌ها، دولت و خانوارها از معادل 270 درصد تولید اقتصادی سالانه در سال 2018 به تقریباً 300 درصد در سال گذشته رسیده است، چیزی که برای یک کشور با درآمد متوسط ​​بسیار زیاد است.

پکن مبالغی را که توسعه دهندگان املاک و مستغلات می توانند نسبت به اندازه آنها وام بگیرند در سال گذشته کاهش داده است. این امر بسیاری را از انتشار بدهی های جدید برای بازپرداخت اوراق به هنگام سررسید جلوگیری می کند.

گروه هولدینگ فانتزیا در 5 اکتبر گفت که 205.7 میلیون دلار به دلیل اوراق قرضه پرداخت نکرده است. Kaisa Group Holdings Ltd. هفته گذشته هشدار داد که ممکن است اوراق قرضه 400 میلیون دلاری را که روز سه شنبه سررسید می شود، پرداخت نکند.

او از دانشگاه پکن گفت: رشد اقتصادی ممکن است بیشتر کاهش یابد، اما “دولت معتقد است که تغییر ساختارهای اقتصادی مهمتر است.”

دولت استان اورگراند، زادگاه گوانگدونگ، اعلام کرد که مدیران ریسک را به دفتر مرکزی این شرکت در شهر جنوبی شنژن می فرستد. سایر استان ها و شهرهای بزرگ «تیم های کاهش خطر» را تشکیل داده اند.

روزنامه اکونومیک آبزرور به یکی از اعضای تیم ریسک گفت: «خبر خوبی وجود ندارد. او گفت که مخاطب “فقط نوک کوه یخ” مشکلات اورگراند را می بیند.

بانک مرکزی روز جمعه در بیانیه‌ای فوری و غیرمعمول اعلام کرد که این مشکلات ناشی از “سوء مدیریت و گسترش کور اورگراند” است.

رگولاتورها همچنین در تلاش هستند تا خطرات پنهان سرمایه گذاری املاک در بیمه ها و بانک ها را از بین ببرند.

مجله خبری کسب و کار Caixin گزارش داد که در ماه نوامبر به بیمه‌گران دستور داده شد تا جزئیات سرمایه‌گذاری را افشا کنند. او گفت که رگولاتورها احتمال “تامین مالی غیرقانونی” را ذکر کرده اند اما جزئیاتی ارائه نکرد.

اقتصاددانان می گویند اورگراند یک “لحظه لیمن” نخواهد بود، اشاره ای به فروپاشی بانک وال استریت Lehman Brothers در سال 2008، آغاز نمادین بحران جهانی.

برخلاف بانک‌ها و شرکت‌های اوراق بهادار که دارایی‌هایشان عمدتاً وام به سایر مؤسسات مالی است، پرتفوی 2.3 تریلیون یوان (350 میلیارد دلار) اورگراند شامل زمین، آپارتمان‌های نیمه‌ساز و سهام است که قیمت بازار دارند.

رگولاتور بانکی در بیانیه ای اعلام کرد، این بدان معناست که بحران نقدی اورگراند “هیچ تاثیر منفی” بر بانک ها یا بیمه گذاران نخواهد داشت.

اما زمین به عنوان دارایی غیر نقدی شناخته می شود یا فروش آن به زمان نیاز دارد. فروش 2.6 میلیارد دلاری سهام یکی از شرکت های تابعه اورگراند در اکتبر شکست خورد.

تحت فشار پکن برای پرداخت از جیب خود، رئیس‌جمهور میلیاردر Xu Jiayin در نوامبر 344 میلیون دلار از سهام Evergrande را فروخت.

به گفته Caixin، شو همچنین 105 میلیون دلار درخواست کرد و دو خانه در منطقه Black’s Link هنگ کنگ را به عنوان وثیقه گذاشت.

اورگراند روز جمعه گفت که شکایتی برای پرداخت بدهی 260 میلیون دلاری دریافت کرده است. سایر تعهدات شامل پرداخت سود 255 میلیون دلاری برای اوراق قرضه 28 دسامبر است.

اینها بخش های نسبتاً کوچکی از کل بدهی شما هستند، اما اورگراند روز جمعه هشدار داد که پرداخت نکردن می تواند منجر به شکایت برای پرداخت فوری بدهی های دیگر شود. این می تواند کل به دلیل میلیاردها دلار باشد.

اورگراند با پرداخت به دارندگان اوراق قرضه در آخرین روز مهلت قبل از اعلام معوقه، از نکول اجتناب کرد. معلوم نیست این پول از کجا آمده است.

در همین حال، سایر شرکت‌های املاک و مستغلات اجازه داده‌اند تا بدهی‌های جدیدی صادر کنند تا احتمالاً به مردم اطمینان دهند که صنعت سالم است.

بر اساس گزارش China Securities News، کل اوراق قرضه فروخته شده توسط شرکت های املاک و مستغلات در نوامبر 84 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به 47.1 میلیارد یوان (7.4 میلیارد دلار) رسید.

به گزارش سکریتیز دیلی، بانک های دولتی برای حمایت از فروش مسکن، روند استقراض برای خریداران را تسریع کرده و هزینه ها را کاهش داده اند.

حق چاپ © 2021 واشنگتن تایمز، LLC.