چگونه کمبود پنیر خامه‌ای بر فروشگاه‌های شیرینی بیگل نیویورک تأثیر می‌گذارد


زبار رو به اتمام است. تامپکینز Square Bagels چوب دارد. Pick-a-Bagel فقط چند روز عرضه دارد.

سازندگان نان شیرینی می گویند که در سراسر شهر نیویورک، کمبود شیرینی شیرین یکی از ارزشمندترین غذاهای محلی را تهدید می کند: شیرینی تازه با پنیر خامه ای.

«به همین دلیل است. پدرو آگیلار، مدیر زنجیره Pick-a-Bagel که چندین مکان در منهتن دارد، گفت: این بسیار بد است. بعدازظهر جمعه، آقای آگیلار گفت که فقط پنیر خامه‌ای کافی برای ماندگاری تا دوشنبه دارد.

نیک پاتا، که 11 سال در Absolute Bagels در غرب بالا کار کرده است، گفت که تامین کننده همیشگی او در کوئینز برای اولین باری که به یاد می آورد، برند پنیر خامه به فروشگاه را تمام کرده است.

او گفت: «این هفته رفتیم و قفسه ها خالی بود.

مشکلات زنجیره تامین در ماه‌های اخیر گریبانگیر ایالات متحده شده و منجر به کمبود همه چیز از خودرو گرفته تا کفش دویدن شده است. در آلاسکا، ساکنان برای یافتن مانتوهای زمستانی در تلاش هستند.

اکنون، تامین کنندگان نان شیرینی در نیویورک شروع به احساس اثرات یک پیشرفت ناگهانی غافلگیری کرده اند که آنها را فریاد می زند تا هرچه بیشتر پنیر خامه ای را تهیه کرده و سپرده گذاری کنند.

اسکات گلدشاین، مدیر کل زابارز، روز جمعه فکر کرد که برای گذراندن 10 روز کافی است.

آقای گلدشاین گفت: “گدایی یکی از برنامه های من است که انجام دادم و به من کمک کرد.” وی افزود که در چند روز گذشته با هشت توزیع کننده تماس گرفته است. “اگر کسی هست، بگذار با من تماس بگیرد.”

فروشندگان نان شیرینی در نیویورک هزاران پوند پنیر خامه ای را هر چند هفته یکبار مصرف می کنند. دستور تهیه اسپری محبوب، که بر اساس گفته شرکت کرافت هاینز در نیویورک در دهه 1870 آغاز شد، بسیار ساده است: اسید لاکتیک، شیر پاستوریزه و خامه. بسیاری از فروشگاه ها ترکیب خود را با پنیر خامه ای فیلادلفیا، برند کرافت هاینز، که در پالت های بزرگ عرضه می شود، شروع می کنند.

پالت‌ها با پنیر خامه‌ای فیلادلفیا که در اکثر قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی یافت می‌شود پر نمی‌شوند: به گفته سازندگان نان شیرینی، محصول خامی که به فروشگاه‌های نان شیرینی می‌آید فرآوری‌نشده و فرآوری‌نشده است، که از آن به عنوان پایه‌ای برای تولیدات خود استفاده می‌کنند. آنها گفتند که بدون این پایه، اسپردها طعم یا احساس مشابهی ندارند و مشتریان متوجه خواهند شد.

اما حدود سه هفته است که تامین کنندگان لبنیات گفته اند، سفارشات پنیر خامه ای که به تولیدکنندگان داده اند به زودی از بین خواهد رفت.

جوزف یما، صاحب شرکت لبنیات اف اند اچ در بروکلین، توزیع کننده محصولات لبنی برای بسیاری از فروشگاه های شیرینی پزی، گفت: “من 30 سال است که پنیر خامه ای تمام نشده است.” صحنه پایانی ندارد.»

در مصاحبه با صاحبان و کارگران حدود 20 فروشگاه شیرینی و اغذیه فروشی در سراسر شهر، بسیاری گفتند که پس از اطلاع از کمبود در چند روز گذشته، متحیر، ناامید و عجله داشتند تا پنیر خامه ای تهیه کنند.

آقای پاتا گفت Absolute Bagels پنیر خامه ای کافی برای ماندگاری تا پنجشنبه دارد. اما کارمندان تامین کننده همیشگی او به او گفتند که نمی توانند زمان رسیدن محموله بعدی را تایید کنند. اگرچه او قصد داشت با سایر ارائه دهندگان در برانکس و کوئینز چک کند، اما همچنان از آنچه می شنید می ترسید.

آقای پاتا گفت: “اگر نتوانیم پنیر خامه ای بگیریم، حالا نگرانم، چه کار کنیم؟”

برخی از مشتریان در Absolute Bagels در روز جمعه گفتند که اگر پنیر خامه‌ای در دسترس نباشد، کمتر احتمال دارد که اصلاً شیرینی شیرینی سفارش دهند.

یکی از جیمز جیاکینتو گفت: “احتمالا نه.” استدلال او: “این یک بخش اساسی از شیرینی است.”

برخی از صاحبان فروشگاه ها می گویند که اولین شکاف ها در زنجیره تامین چند ماه پیش ظاهر شد، زمانی که کالاهایی مانند بسته بندی اغذیه فروشی، Gatorade و درب فنجان قهوه کم شد.

کریستوفر پوگلیز، صاحب تامپکینز اسکوئر بیگلز در دهکده شرقی، می‌گوید: «خیلی عجیب بود و همیشه همین‌طور». “همه ما در پشت صحنه، وقتی به فروشگاه ها می روید، همه ما در تلاشیم تا همه چیز را با هم وصله کنیم.”

آقای Pugliese گفت که پنج شنبه شب از تامین کننده لبنیات خود تماس گرفت و به او گفت که سفارش 800 پوندی مورد انتظار در روز جمعه نخواهد رسید.

فکر کردم، این آخر هفته چه کار خواهم کرد؟ آقای Pugliese گفت. “چهار به من گفتند که نمی توانند برای من پنیر خامه ای بیاورند.”

او گفت که پس از تماس با چهار توزیع‌کننده دیگر، بالاخره یک کیس به دستش رسید – به جز خامه پنیر پنیر غول‌پیکر، جعبه پر از چوب‌های سه پوندی بود که به صورت جداگانه پیچیده شده بودند.

برخی از صاحبان مغازه‌های شیرینی پزی، پنیر خامه‌ای خود را با پاک کردن خطوط ایالتی می‌برند. بعدازظهر جمعه، فرانک ماترا، صاحب Bagelsmith در محله ویلیامزبورگ ویلیامزبورگ، گفت که قصد دارد به نیوجرسی برود تا خودش 2000 پوند پنیر خامه‌ای بچیند.

آقای ماترا گفت که در هفته‌های اخیر مجبور شده است این مسیر را طی کند تا بتواند تقاضای هزاران نان شیرینی را که مغازه‌اش هر روز می‌فروشد، بدون افزایش قیمت برآورده کند.

او گفت: «من سوار کامیونم می‌شوم و به شمال به جرسی می‌روم و آن را برمی‌دارم، اما معمولاً مجبور نیستم آنقدر دور بروم. “شما یک تماس تلفنی برقرار می کنید و این به شما بستگی دارد.”

و از آنجایی که پنیر خامه‌ای که در فروشگاه‌های شیرینی پزی استفاده می‌شود در پایین‌ترین شکل است، صاحبان فروشگاه‌ها فقط می‌توانند با دویدن به فروشگاه مواد غذایی برای چند وان، موقعیت خود را تکمیل کنند.

آدریان کونچا، مدیر کل بروکلین باگلز شلسکی در پارک اسلوپ گفت: «ما نمی‌خواهیم 500 بسته کوچک پنیر خامه‌ای را باز کنیم تا آنچه را که نیاز داریم به دست آوریم.

یکی از تامین کنندگان، آقای Pugliese از Tompkins Square Bagels، گفت که از کشاورزان کوچکتر لبنیات می خواهد که به پر کردن شکاف ها کمک کنند. اما، آقای Pugliese گفت، تامین کننده خوشبین نبود که بتواند با تقاضا همگام شود.

فیل پیتزانو، نماینده فروش فیشر فودز، یکی از بزرگترین توزیع‌کنندگان مواد غذایی در ایالت نیویورک، گفت که در چند هفته گذشته صدها تماس از صاحبان فروشگاه‌های شیرینی شیرین دریافت کرده است که از آنها می‌پرسیدند آیا پنیر خامه‌ای برای فروش دارند یا خیر.

درک اینکه چرا تابوت‌های پنیر خامه‌ای فیلادلفیا ناگهان خشک شد، مشکل داشت.

او گفت: «به طور کلی از همه تولیدکنندگان پاسخ دریافت می کنید.

جنا تورنتون، سخنگوی کرافت هاینز، در بیانیه ای گفت که این شرکت تقاضای زیادی برای برخی از محصولات خود دارد. او گفت که برای برآورده کردن این افزایش ها، این شرکت 35 درصد بیشتر از سال گذشته محصول را به شرکای خدمات غذایی، از جمله فروشگاه های شیرینی پزی ارسال کرده است.

آقای تورنتون در بیانیه‌ای گفت: «ما همچنان به افزایش تقاضای پایدار در تعدادی از دسته‌های رقیب نگاه می‌کنیم. از آنجایی که افراد بیشتری به خوردن صبحانه در خانه ادامه می دهند و از پنیر خامه ای به عنوان یک ماده تشکیل دهنده دسرهای آسان استفاده می کنند، انتظار داریم این روند ادامه پیدا کند.

آقای پیتزانو گفت که مشکلات در هر نقطه در طول زنجیره تامین که پنیر خامه‌ای را از کارخانه‌ها به نان شیرینی صبحگاهی تحویل می‌دهد، از جمله کمبود نیروی کار در بخش تولید که در اوج شیوع ویروس کرونا آغاز شد، کمبود رانندگان کامیون به دلیل مقاومت در حال ظهور است. به الزامات واکسن و کمبود لوازم بسته بندی.

آقای پیتزانو گفت: “اگر شخصی مانند ما 1000 کیس سفارش دهد، ممکن است فقط یک سهم دریافت کنید.” “یا شاید شما یک کامیون سفارش دهید و فقط چند پالت دریافت کنید.”

او گفت که کمبود پنیر خامه‌ای چالشی برای نانوایان نیز بوده است و بسیاری امیدوارند که صدها پنیر خامه‌ای و دسر پنیر را برای تعطیلات عرضه کنند.

او گفت: «همه در بازار اکنون فریاد می زنند تا هر محصول کرافت را بخرند. “این فقط پنیر خامه ای نیست.”

در حالی که به نظر می‌رسد کمبود در حال حاضر بزرگترین بحرانی است که فروشگاه‌های نان شیرینی با آن مواجه هستند، برخی مشکلات جدیدی را در یافتن گوشت، یک ماده ضروری در بسیاری از ساندویچ‌های صبحانه، گزارش کرده‌اند.

کایلا رامون، سرپرست Bo’s Bagels در هارلم، گفت که این فروشگاه اخیراً توانسته است پنیر خامه ای ذخیره کند، اما برای پیدا کردن تیلور هام با مشکل مواجه شده است.

آقای رامون گفت: «هفته گذشته، ما کمبود را احساس کردیم. حالا کم کم داره اذیتمون می کنه.

بارنی گرین گراس، مغازه خوش طعم محبوب در Upper West Side، در تلاش بود تا به اندازه کافی پاسترامی و زبان گاو تهیه کند.

گری گرین گراس، مالک، گفت که از صاحبان فروشگاه های شیرینی پزی شنیده است که در کارولیناها موفق به تهیه پنیر خامه ای نشده اند. او گفت که مسائل زنجیره تامین باید زنگ خطری برای آمریکایی هایی باشد که داوطلبانه این فرآیند پیچیده را انجام می دهند.

آقای گرین گراس گفت: «ما از آنچه در پس همه چیز برای انتقال چیزها از منبعی به فروشگاه دیگر و در سرتاسر کشور است، قدردانی نمی کنیم.

برخی از صاحبان فروشگاه‌ها می‌گویند که باید دید این کمبود قیمت‌ها را تغییر می‌دهد یا محدودیت‌های بیشتری را برای سفارش‌ها تغییر می‌دهد. اما توزیع کنندگان گفتند که انتظار ندارند این مشکل به این زودی ها حل شود.

آقای Pugliese از Tompkins Square Bagels گفت که برای چند هفته به فکر حذف طعم های پنیر خامه ای بود که به اندازه اسپرسو محبوبیت نداشت. دیگران گفتند که با تامین کنندگان با کیفیت پایین تر ملاقات کرده اند.

آقای Pugliese گفت: “این یک نوع احمقانه است، صحبت کردن در مورد آن به عنوان یک نوع بحران عظیم.”

با این حال، او خاطرنشان کرد که نان شیرینی با پنیر خامه ای یک موسسه در نیویورک است و برای بسیاری از مشتریان آن “معمولا بزرگ” است.

آقای Pugliese گفت: “شیرینی های یکشنبه مقدس هستند.” از احساس ناامید کردن مردم متنفرم.»

فاندرن گرانبها و لولا فادولو گزارش مشارکت